Panduan Oh Diet Atkins

Mengenai Panduan, Tips dan Resepi Diet Atkins

4 Fasa Penting dalam Diet Atkins

Fasa 1 Diet Atkins: Induksi 

Bagi fasa satu diet atkins, nilai kalori dari karbohidrat telah dihadkan kepada 20 gram setiap hari. Sumber karbohidrat adalah hanya dari salad dan sayur-sayuran yang rendah karbohidrat. Kebiasaannnya tempoh mengamalkan induksi ialah selama 2 minggu. Kalau berat anda masih jauh dari sasaran anda boleh lanjutkan tempoh induksi tersebut.

Gambaran mudah mengenai fasa 1 diet atkins ialah melalui gambarajah berikut;



Fasa 2 Diet Atkins: OWL ( Berat Badan berterusan )

Yang padat dengan nutrien dan serat makanan yang kaya ditambah sebagai sumber karbohidrat tambahan, pada kadar yang meningkat sebanyak 25 gram pada minggu pertama fasa ini , 30 gram pada minggu kedua dan 30 gram setiap minggu berikutnya sehingga berat badan anda berhenti akan turun . Pada ketika itu, apabila berat badan berhenti atau statik (tidak bergerak) mengambil 5 gram karbohidrat dari pengambilan harian anda sehingga anda mula menurunkan berat badan secara perlahan-lahan .


 Fasa 3 Diet Atkins: Pra -Maintenance


Tingkatkan pengambilan karbohidrat anda sebanyak 10 gram setiap minggu sehingga berat badan anda adalah sangat beransur-ansur.


Fasa 4 Diet Atkins: Penyelenggaraan Sepanjang Hayat 


Mula menambah lebih luas sumber karbohidrat , manakala berhati-hati memantau berat badan anda tidak naik . Rasa anda kesejahteraan harus diteruskan. Jika berat badan anda mula meningkat, memudahkan kembali kepada dua perkara - jumlah karbohidrat yang anda makan setiap hari, dan mana-mana karbohidrat baru anda telah memperkenalkan . Dr Atkins mengatakan bahawa " gaya hidup ini adalah asas untuk sepanjang hayat kesihatan yang lebih baik ".

Bagikan :
+
Previous
Next Post »
0 Komen untuk "4 Fasa Penting dalam Diet Atkins"

 
Template By Kunci Dunia
Back To Top